Problemen met inloggen

erzuimteam.nl verwerkt bijzondere persoonsgegevens. Bij het inloggen in ons systeem wordt daarom gebruik gemaakt van Twee Staps Authenticatie. Dit houdt in dat op een extern apparaat een extra inlogcode beschikbaar komt. Daarvoor hebben wij gezocht naar een zo gebruiksvriendelijke doch veilige oplossing. 
U kunt zelfs met meerdere personen op één account werken. Ieder krijgt zijn eigen inlogmogelijkheid. Hoe dit werkt, leest u hier.

U dient in te loggen met de GOOGLE AUTHENTICATOR APP.  Deze kunt u met uw mobiel gratis downloaden in de Google Playstore of in de Apple Store.

U scant dan een QR code welke zichtbaar is wanneer u inlogt met de door u eerder ingegeven toegangscode. U neemt dan de 6 cijferige validatiecode over.

Elke keer wanneer u inlogt heeft u een nieuwe code nodig, welke automatisch verschijnt in de Authenticator app. In verband met de veiligheid, adviseren wij u steeds uit te loggen wanneer u het systeem niet gebruikt.

Heeft u de authenticator per ongeluk verwijderd van uw telefoon. Dan kunnen wij uw account resetten. U krijgt dan een nieuwe QR-code wanneer u de eerste keer inlogt.

Mijn Google Authenticator-codes werken niet (Android)

Dit kan zijn omdat de tijd in uw Google Authenticator-app niet is gesynchroniseerd.
U kunt er als volgt voor zorgen dat u de juiste tijd heeft:

  1. Ga naar het hoofdmenu in de Google Authenticator-app.
  2. Tik op Meer Meeren vervolgens Instellingen.
  3. Tik op Tijdcorrectie voor codes.
  4. Tik op Nu synchroniseren.

Op het volgende scherm bevestigt de app dat de tijd is gesynchroniseerd. U moet uw verificatiecodes nu kunnen gebruiken om in te loggen. De synchronisatie is alleen van toepassing op de interne tijd van uw Google Authenticator-app en de instellingen bij 'Datum en tijd' op uw apparaat worden niet gewijzigd.

Heeft u andere problemen met de Google authenticator app, dan kunt u de antwoorden op de veelvoorkomende problemen raadplegen https://support.google.com/accounts/answer/185834 

Het spreekt voor zich. Mocht u toch nog vragen hebben, dan kunt u contact met ons opnemen.

Invalid barcode:

Wanneer onderstaand scherm bij u verschijnt Kunt u i.p.v. van “een streepjes code scannen” in de app, klikken op “een geleverde sleutel invoeren”.
Er wordt dan gevraagd om de account naam. Hier kunt u uw inlognaam van verzuimteam.nl invullen.
Daarna wordt gevraagd om uw sleutel. Dat is de code die u ziet onder de QR code.
Daarna heeft u toegang tot het systeem.